Undgå at spilde tid og kræfter på din virksomheds LinkedIn opslag
Lav LinkedIn opslag, der fastholder eksisterende kunder og tiltrækker nye ideelle kunder.
Vælg hvad dine LinkedIn opslag skal optimeres til
Når du laver LinkedIn opslag på virksomheds profil er det en god ide at overveje om du vil lave opslag, der skaber:
👉 engagement (altså til at få læserne til at trykke på ”…se mere” og læse opslaget, klikke på billeder, karrusel, artikel mm) – eller
👉 konvertering (til at få læserne til at købe, signe up, klikke på et link mm).
Selvom du som virksomhed naturligt ønsker at opnå begge dele, er det virkelig svært.
Du er selvfølgelig på LinkedIn med ønsket om at være synlig, markedsføre virksomheden og dens produkter, og i håb om at sælge mere.
Men undersøgelser viser, at kun 5% af B2B-kunderne lige nu er i markedet for det du tilbyder – mens de 95% ikke er det. (Læs mere her.)
➖ Så forsøger du at ramme de 5% med konverterings-fokuseret indhold, rammer du samtidig helt ved siden skiven hos de 95% andre. De 95% engagerer sig ikke, men scroller straks videre.
➕ Men skriver du relevant indhold til de 95%, rammer du samtidig de 5%. Og optimerer chancen for at alle 100% kan stoppe op, læse mere og engagere sig.
Derfor bør din B2B-virksomheds LinkedIn opslag optimeres til at skabe engagement med indhold, der er relevant og interessant for din målgruppe..
Skab engagement med relevante LinkedIn opslag
Relevante LinkedIn opslag handler om det, der virkelig interesserer og optager din virksomheds ideelle kunder (=dem I gerne vil have flere af), hvorfor de engagerer sig i dem.
1️⃣ skabe bevidsthed
Fx skabe bevidsthed om at der findes en løsning der kan gøre (arbejds)livet lettere, vise at I eksisterer, hvem I kan hjælpe og med hvad, hvad der adskiller jer fra konkurrenterne.
2️⃣ udvise forståelse
Fx belyse kundernes udfordringer, vise løsninger med cases, give wow/aha-oplevelser.
3️⃣ vise kendskab
Fx dele jeres faglige ekspertise, oplyse om nye regler, metoder, forskning, undersøgelser, trends.
4️⃣ danne relationer
Fx vise hvem I er og hvad I står for.
De bedste LinkedIn opslag
Det er den bedste metode til at lave B2B-virksomheds-opslag på LinkedIn, der kan fastholde top-of-mind hos eksisterende kunder og tiltrække nye.
Og øge chancen for at de tager fat i netop din virksomhed, når de har brug for det, din virksomhed kan hjælpe dem med.
Lyder det FOR tidskrævende for dine ressourcer, så lad mig hjælpe dig. Lad os tage en uforpligtende snak om din virksomheds tilstedeværelse på LinkedIn og dine LinkedIn opslag.