Brugervenlig hjemmeside

Hvorfor en brugervenlig hjemmeside er vigtig

Hjemmesiden er virksomhedens digitale hjem, visitkort, brochure, produkt- og servicekatalog – og nogle gange også butik. Den er med andre ord virksomhedens ansigt ud-ad-til og ofte samlingspunkt for virksomhedens markedsføring. Hjemmesidens centrale betydning gør den derfor utrolig vigtig og væsentlig at bruge tid og kræfter på. Og det gør kunderne kun, hvis det er en  brugervenlig hjemmeside.

80% af alle køb starter online - og en stor del via
virksomhedens hjemmeside

Hjemmesiden bør være

Brugervenlig

Fortæller din hjemmeside tydeligt, hvad din virksomhed kan hjælpe med?

Og er det nemt for brugeren at navigere rundt på siderne og hurtigt finde det de søger?

Bliver de der længe eller smutter de hurtigt videre?

Er siden tilpasset, god og hurtig på både pc og mobil?

Konverterings-optimeret

Et måske mindre kendt, men meget vigtig betegnelse.

Konverteringsoptimeret betyder at hjemmesiden er designet, så det er tydeligt for en gæst at se og gøre, hvad du ønsker at de skal gøre (købe, tilmelde sig nyhedsbrev, læse mere om et emne, kontakte virksomheden etc).

 

Hjemmesiden bør også søgemaskineoptimeres

Hjemmesiden bør desuden også være søgemaskineoptimeret, så Google viser den frem, når der søges på relevante søgeord. Målet er at blive vist på side 1 i søgeresultatet, for de færreste scroller længere ned i en søgning.

Har du brug for hjælp til at gøre din hjemmeside brugervenlig og konverteringsoptimeret?