Brugervenlig hjemmeside
Hvorfor en brugervenlig hjemmeside er vigtig
Hjemmesiden er virksomhedens digitale hjem, visitkort, brochure, produkt- og servicekatalog – og nogle gange også butik. Den er med andre ord virksomhedens ansigt ud-ad-til og ofte samlingspunkt for virksomhedens markedsføring. Hjemmesidens centrale betydning gør den derfor utrolig vigtig og væsentlig at bruge tid og kræfter på. Og det gør kunderne kun, hvis det er en brugervenlig hjemmeside.
80% af alle køb starter online
- og en stor del via
virksomhedens hjemmeside
Hjemmesiden bør være
Brugervenlig
Fortæller din hjemmeside tydeligt, hvad din virksomhed kan hjælpe med?
Og er det nemt for brugeren at navigere rundt på siderne og hurtigt finde det de søger?
Bliver de der længe eller smutter de hurtigt videre?
Er siden tilpasset, god og hurtig på både pc og mobil?
Konverterings-optimeret
Et måske mindre kendt, men meget vigtig betegnelse.
Konverteringsoptimeret betyder at hjemmesiden er designet, så det er tydeligt for en gæst at se og gøre, hvad du ønsker at de skal gøre (købe, tilmelde sig nyhedsbrev, læse mere om et emne, kontakte virksomheden etc).