Soegemaskineoptimering

Søgemaskineoptimering - SEO

På dansk hedder det søgemaskineoptimering (og andre kalder det søgeordsoptimering), og på engelsk search engine optimization – med forkortelsen SEO.

Internettet er en af virksomhedens største markedsføringskanaler. Det er her kunderne søger information eller søger noget bestemt. Derfor er det værdifuldt for alle virksomheder, at optimere sin tilstedeværelse på søgemaskinerne, for at:

  • være så synlig som muligt
  • få mest mulig trafik ind til virksomhedens hjemmeside
  • gøre det bedre end konkurrenterne.
Og den største søgemaskine er Google, som du kan læse mere om her.

Søgemaskineoptimering opdeles typisk i 2 typer

Betalt SEO

Ved at betale for annoncer/Google Ads på udvalgte søgeord:

– vises du tydeligere frem i søgeresultatet

– opnås hurtige resultater

– er annoncepriserne højere, jo mindre du arbejder med din sides organiske SEO (Google belønner annoncører, der arbejder med organisk SEO, med lavere annoncepriser).

Organisk SEO

Ved at arbejde med søgeord og indhold på virksomhedens hjemmeside:

– opnås gode gratis resultater

– belønnes man Google med højere placering i søgeresultater

– har en positiv branding-effekt

– opnås billigere annoncepriser (hvis man annoncerer, belønnes man med bedre priser pga. det gode SEO arbejde).

Soegemaskineoptimering-periodisk-system

SEO handler om

  • det du gør på din egen side (indhold, design, opbygning, HTML)
  • det der sker på andres sider (links og trafik til, og omtale af din virksomheds side).

Alle disse faktorer bestemmer samlet set, hvor godt din virksomheds hjemmeside rangerer i søgemaskinerne.

Vi starter søgeordsoptimering fra bunden!

Mange virksomheder mangler noget af det allervigtigste – at hver side på hjemmesiden har hver sit primære søgeord og sin sælgende sidetitel og metabeskrivelse. Det er dem brugerne ser i Google søgeresultatet, når de søger, og dem der skal sørge for, at de vælger at klikke videre til netop din virksomheds hjemmeside! 

Vi optimerer til søgemaskiner, men skriver til mennesker!

Søgemaskineoptimering kan opfattes meget teknisk. Men det er vigtigt at huske på, at budskaber først og fremmest skal læses af og være være relevante for mennesker. – Både dem, der søger information (og endnu ikke er købeklar) og dem, der søger noget bestemt (og er købeklar).

Derfor handler det netop om at finde frem til de søgeord, som dine kunder faktisk anvender (og ikke dem, som vi tror de anvender), når de søger efter det din virksomhed kan tilbyde.

Få hjælp til din SEO