markedsfoeringsplan

Hvorfor markedsføring?

Hvorfor skal du markedsføre dig?

Måske spørger du dig selv: hvorfor markedsføring? For har du kunder nok, sælger du nok, og forventer du at den trend fortsætter? Og har du ingen vækstambitioner, men er godt tilfreds med det hele? Så er der ingen grund til at tænke på markedsføring! Læs derfor kun videre, hvis du har nogle mål og ambitioner, som du drømmer om at realisere!

Markedsføring bør efter min erfaring:

✔ Tage udgangspunkt i og tilrettelægges ud fra præcis de mål og ønsker du har for fremtiden (hvad det er du vil opnå?)

✔ Ske i tæt samarbejde med salg, så disse 2 discipliner arbejder sammen mod det fælles mål (hvordan opnår vi det sammen?)

✔ Planlægges til netop jeres målgruppe(r) og med et budskab og et indhold, som taler ind i deres specifikke situation, behov og ønsker (hvor og hvordan rammer vi de rigtige?)

✔ Planlægges ud fra et godkendt budget – stort eller småt (hvor mange penge skal vi bruge på det?)

✔ Spredes netop der hvor målgruppen befinder sig (hvordan undgår vi at spilde tid og penge på de forkerte medier?)

✔ Vække opmærksomhed og pirre lysten til at vide mere (hvordan bliver vi set?)

✔ Opfordre til reaktion (hvordan engagerer vi dem?)

✔ Sørge for at jeres virksomhed kommer først frem, når der googles på alle de relevante søgeord (hvordan finder de os?)

✔ Tilrettelægges, så målgruppen tiltrækkes mod ”kassen”/butikken (hvordan gør vi det let for dem at købe?)

✔ Holde øje med og måle responsen, og tilpasse indsatsen løbende (hvordan sikrer vi at det virker?)

Disse spørgsmål og svarene er alle en del af en god markedsføringsplan, som vil give flere kunder og større omsætning.

For en drøm uden en plan – forbliver en plan!

Så svaret på spørgsmålet: hvorfor markedsføring? Det håber jeg at have besvaret her.

uden-en-markedsfoeringsplan
Uden en markedsføringsplan, forbliver din virksomhedsdrøm en drøm.