Google-synlighed

Bliv synlig på Google

Hvorfor bruge tid på Google?

Fordi Google er den mest brugte søgemaskine i Danmark. Og det er din indsats overfor Googles algoritmer, der bestemmer, hvornår og hvor højt placeret din virksomhed er i søgeresultaterne, og dermed virksomhedens Google-synlighed. Så budskabet er klart: bliv synlig på Google.

Derfor er det et vigtigt at søgemaskinen har adgang til din hjemmeside, og har nemt ved at forstå den. Og at din hjemmeside er nem at finde frem til og at finde rundt på for brugerne. For Google er brugervenlighed (UX – user experience) meget vigtig. Når alt dette spiller, bliver Google din online sælger, som arbejder for dig 24/7.

Er det ikke en overvejelse værd?

På Google taler vi om organisk trafik og betalt trafik

 

  1. organisk trafik, som er den ranking og den trafik, hjemmesiden får gratis – baseret på, hvordan den er lavet, og uden at du betaler for  annoncer, og
  2. betalt trafik, som er de evt. annoncer, som du betaler for på Google, når brugerne søger på de søgeord, som du betaler for at annoncere på.
sidetitler-og-metabeskrivelser

Jo bedre din organiske trafik er, jo mere (og jo billigere) bliver det for dig at annoncere på søgemaskinen.

Det betaler sig derfor at sikre, at din hjemmeside er ”Google-venlig”, inden du går i gang med at bruge penge på at annoncere på søgemaskinen.

For at blive synlig på Google, bør din hjemmeside:

  • have tilpassede søgeord sidetitler og metabeskrivelser til hver enkelt af dine sider
  • have billeder med søgemaskineoptimerede navne (ALT-tekster)
  • være mobiltilpasset
  • loade hurtigt
  • være fri for fejl
  • have nok relevant og søgemaskineoptimeret indhold
  • være nem og intuitiv at forstå og klikke rundt på
  • være relevant, så brugerne bruger tid på siden og engagerer sig
  • have en Google My Business profil.

Og min opfordring er at gøre dette arbejde, inden der bruges penge på annoncer. For det er medvirkende til både mere målrettede og billigere annoncepriser, og bedre resultater af annonceringen.

Vil du vide mere om søgeord, sidetitler og metabeskrivelser, så læs mit blogindlæg her.

Google elsker links

Links er links fra en hjemmeside til en anden. For Google betyder et link til din hjemmeside en anbefaling af din hjemmeside. Og jo flere af den slags anbefalinger, din hjemmeside har, jo mere vil Google vise dig frem.

Derfor er linkbuilding (at opbygge links til sin hjemmeside) blevet en disciplin indenfor digital markedsføring.

Linkbuilding-styrker-din-position

Trænger din hjemmeside til et kvalitetseftersyn?

Så du kan blive synlig på Google? Tag kontakt til mig nu. Jo før du kommer i gang, jo bedre.