Content-marketing

Content Marketing

Content marketing kaldes også indholdsmarkedsføring eller inbound marketing, fordi det handler om at skabe indhold, som tiltrække kunder af egen fri vilje og interesse.

Altså i modsætning til at skulle skubbe kunderne hen til dig – ved at ringe til dem, afbryde dem i det de er i gang med, og forsøge at sælge dem noget (som fx en telefonsælger).

Content-marketing-i-al-markedsfoering

Og hvordan gør man det?

Det gør vi ved at kende og beskrive målgruppen rigtig godt og præcist.

Hvad drømmer de om? Hvad vil de gerne væk fra? Hvilke fejl begår de? Hvad er deres tvivl? Hvilke myter tror de på? – Og naturligvis ift det produkt eller den service, som din virksomhed tilbyder.

Med den viden, kan vi begynde at lave indhold/content marketing, som er brugbart og værdifuldt for netop din målgruppe.

Kan det betale sig at lave content marketing?

Ja, det kan det absolut! For med relevant og værdifuldt indhold kan du få:

  • mere trafik til og større tidsforbrug på din hjemmeside
  • mere og bedre indhold på dine sociale medier
  • flere følgere  og større engagement på sociale medier
  • større kundeloyalitet og nemmere ved at tiltrække nye kunder
  • flere tilmeldinger til dine nyhedsbreve, events, møder etc
  • mere salg – specielt, hvis din virksomhed er en webshop
  • mere opmærksomhed omkring virksomhedens brand, og tydeligt vise dens identitet
  • mulighed for at opbygge en ekspert status, som den man går til for viden i din branche
  • og endelig forbedres din søgeordsoptimering, fordi søgemaskinerne/Google belønner dig for at lave indhold, som der er behov og interesse for. 
Content-marketing-betaler-sig

Brug for hjælp til at lave relevant og værdifuldt content/indhold, der tiltrækker nye kunder?